Gottex

 

Valor: / Symbol:
11'771 posts / 0 new
Letzter Beitrag
sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

smiletoyou hat am 24.04.2014 - 10:09 folgendes geschrieben:

Kursziele für die nächsten 3-6 Monate?

Ehrlich gesagt, bei Gottex kann alles so schnell gehen (beide Richtungen)! Voraussage mit Gottex werde ich nie mehr machen.

Im Jahr 2009, in kurze Zeit, der Kurs stieg von 2.-- bis 15.-- Fr, aber dann ging sehr schnell wieder runter.

Gottex muss einfach, langfristig, mit den Zahlen überzeugen, dann wird der Kurs regelmässig steigen.

 

 

smiletoyou
Bild des Benutzers smiletoyou
Offline
Zuletzt online: 18.05.2022
Mitglied seit: 15.03.2007
Kommentare: 444

Danke; dann braucht es wohl noch ein bisschen Geduld. Wobei ich brauche kein CHF 15.00; wäre schon mit 4-5 CHF zufrieden Smile

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Diesen Ausdruck macht mich sehr zuversichtlich:

Im ersten Quartal sei wieder mehr Geld in die Hedge Funds-Industrie geflossen, so Gottex weiter. Dieser Trend werde anhalten. Die Bemühungen der chinesischen Regierung die eigenen Kapitalmärkte zu öffnen und chinesischen Investoren das grenzüberschreitende Geschäft zu erlauben, werde die Nachfrage nach Vermögensverwaltungslösungen steigern. Dies lasse Gutes erahnen für die eingeschlagenen Expansionsstrategie von Gottex in Asien.

 

Nach längere Zeit wieder positive Wörter bei Gottex! Smile

 

New simi
Bild des Benutzers New simi
Offline
Zuletzt online: 25.06.2018
Mitglied seit: 06.03.2014
Kommentare: 72
Gottex


Ich habe  auch schon mal in Gottex investiert gehabt, sogar zweimal. Jetzt halte ich nichts mehr von Gottex. Schnell rauf und und alle kaufen, dann wieder runter.

New simi
Bild des Benutzers New simi
Offline
Zuletzt online: 25.06.2018
Mitglied seit: 06.03.2014
Kommentare: 72
Gottex

Es hat immer geheissen, so jetzt geht die Post ab, aber jetzt was ghet? Wenn es so wäre, dann gönne ich das denen die hier ihr Verdienst machen werden. Ich glaube einfach nicht mehr dran. Sorry

 

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057


Ich bin gestern eingestiegen. Ist das erste mal seit langem das Gottex einigermassen gute Zahlen geliefert hat. Ausserdem habe ich 2009 noch gedacht, dass die eh bankrott gehen. Da sie heute noch leben, habe ich mir wiedermal ein paar gekauft. Hatte schon schöne Gewinne eingefahren. Aber für mich kein längerfristiges Investment. Nur ein Trade.

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Former Soros team to start $150 million Hong Kong-based hedge fund

HONG KONG Sun Apr 20, 2014 9:09pm EDT

 

  • HONG KONG (Reuters) - A former Soros Fund Management team will start a Hong Kong-based hedge fund in the third quarter of 2014 with at least $150 million in initial capital including seed capital from HS Group, making it one of the biggest start-ups in the region this year.

Co-founded by Kenneth Lee and Michael Yoshino, the long/short equity hedge fund firm, Pleiad Investment Advisors, will focus on investments in China and Japan.

Hedge fund start-ups in Asia on average raised just over $50 million each last year, according to data from industry tracker AsiaHedge, although the biggest of 2013, Asia Research & Capital Management, raised $1.1 billion.

Most of Pleiad's capital will come from HS Group, a firm founded last year by Michael Garrow, an ex-Blackstone Group executive, and Johannes Kaps, who earlier worked at Goldman Sachs.

 true  

The investment represents HS Group's first seed capital investment and one of the biggest ever seed capital investments in a hedge fund in Asia, where a typical seed investment is usually around $25 million.

Seeders usually pocket 20-30 cents of every dollar earned by a hedge fund in addition to their share of the return generated. Many smaller managers and those looking to start in Asia are willing to share revenues in exchange for long-term capital.

HS Group's backers include Swiss fund-of-hedge-funds manager Gottex Fund Management Holdings and V-Nee Yeh, co-founder of Hong Kong-based money manager Value Partners.

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057
Turnaround

klar könnte das Zahlset von gestern nun den Turnaround eingeleitet haben. Und positiv stimmt mich, dass sie wie gesagt nicht bankrott gegangen sind bis jetzt. Mal schauen

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Times+Sales funktioniert nicht mehr bei Finanzen.ch

Wo Gibt es so was zum sehen kostenlos 

 

New simi
Bild des Benutzers New simi
Offline
Zuletzt online: 25.06.2018
Mitglied seit: 06.03.2014
Kommentare: 72

Denke, dass war nur so ein kleiner Ausbruch, trotz News. Ich weis es nicht genau aber ist mein Gefühl. War jetzt immer so.

So ein schnelles hoch und runter. Schönen Tag noch

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Das war den ersten Schritt in die Richtige Richtung! Jetzt muss Gottex im 2-3 Quartal weiter gute Zahlen bringen (es wird so sein) und dann werden auch die skeptischen Investoren wieder zurückkommen. Ein höheres AuM bedeutet noch nicht grüne Zahlen, aber es ist einen guten Anfang um wieder profitabel zu werden. Man muss auch nicht vergessen, mit der Übernahme (EIM) werden die Kosten um die 12 Millionen USD reduziert (Jährlich). Alles spricht jetzt für einen Rebound Smile

 

 

Hier noch etwas vom 21.03.2014 (Marketsmedia.com):

 

Secondary Hedge Fund Market Still Strong

Gottex Brokers Alternative (GBA), a broker in the secondary markets for alternative investments, is strengthening its U.S. operations by opening an office in New York, through its subsidiary, Gottex Brokers Alternative USA.

Gottex Brokers, a Swiss interdealer broker for interest rate derivatives, launched Gottex Brokers Alternative in order to leverage its nearly 30 years’ experience in navigating illiquid markets on behalf of institutional clients.

“Gottex Brokers created Gottex Brokers Alternative basically to get into the secondary market for hedge funds, which developed nicely with a strong European clientele and some U.S. clients,” said Bruno Bardavid, CEO of Gottex Brokers Alternative USA, which is based in Los Angeles. “We bring buyers and sellers together. We are an agency broker and we take a commission.”

The expansion in New York is the result of demand for Gottex Broker Alternative’s services on the East Coast, where most market participants are located, and from where the company expects to provide much-needed liquidity in the secondary markets.

“The secondary hedge fund market remains very active more than five years after the financial crisis,” said Raphael Moreno, CEO of Gottex Brokers, parent company of GBA. “We believe that the growth in secondary markets for illiquid assets is a long-term trend.”

 

 

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Jetzt wäre es den richtigen Zeitpunkt zum einzusteigen oder ein bisschen nachzukaufen um den EP zu senken. Weitere gute News werden folgen (spätestens Zahlen 2. Quartal) und es wäre blöd am Kurs hinterherrennen zu müssen.

Heutezutage, mit dem heutigen Kurs, das Risiko um Geld zu verlieren ist wirklich klein (nur meine Meinung).

 

 

 

New simi
Bild des Benutzers New simi
Offline
Zuletzt online: 25.06.2018
Mitglied seit: 06.03.2014
Kommentare: 72

Wieso ist den die Nachfrage der Gottexaktie nicht da? Wenn was gutes kommt oder kommen mag, wären doch alle hier am aufkaufen? Oder sehe ich das falsch?

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

New simi hat am 28.04.2014 - 12:36 folgendes geschrieben:

Wieso ist den die Nachfrage der Gottexaktie nicht da? Wenn was gutes kommt oder kommen mag, wären doch alle hier am aufkaufen? Oder sehe ich das falsch?

Ja du siehst etwas falsch. Schau mal dir die letzen 5 Jahre mal an!!! Nur Enttäuschungen und lausige Zahlen. Man verdient das Vertrauen nicht mehr so schnell zurück, man braucht mehr als gute Zahlen im ersten Quartal (wir sind auf dem richtigen Weg). Man braucht Konstanz über eine längere Zeit. Gottex muss weiter das AuM erhöhen und sobald die Übernahme beendet ist (EIM), wieder grüne Zahlen vorwiesen. In den letzen 2 Jahren waren so viele Joint Ventures und Übernahmen im Spiel, die viel Geld gekostet haben. Es war praktisch unmöglich profitabel zu sein, die Kosten waren zu hoch, aber war den richtigen Weg. In Asien ist Gottex wirklich stark (gut positioniert), und in China mit VStone sind sie schon den Weg am vorzubereiten.

Ich bin sehr zuversichtlich ... Ich hoffe auf einer Wiederholung der Jahren 2008 -2009 (praktisch unmöglich, AuM von 9 auf 17 Milliarden USD erhöht, aber Träumen ist immer noch erlaubt)

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057

Ich bin seit fünf Jahren das erste Mal positiv gestimmt für die Gottex-Aktie. Und wichtig: Sie haben überlebt, da war ich mir im 2009 nicht ganz so sicher. Einsteigen muss man, bevor es die Masse tut. Natürlich muss dieser "vielleicht-Turnaround" noch bestätigen, und weiterhin braucht es wohl etwas Geduld. Aber wie gesagt, bin ich sehr zuversichtlich. Nicht, dass wir die alten Kurse wieder sehen werden, aber 50% liegen alle mal drinn.

Aeberhard
Bild des Benutzers Aeberhard
Offline
Zuletzt online: 13.05.2016
Mitglied seit: 01.03.2012
Kommentare: 453

Was beabsichtigen die Käufer mit den Stückzahlen 18 , 50, 7 Da sehe ich keinen Sinn. Jetzt kann mann doch ohne Risiko kräftig aufstocken. Ich habe letzte Woche meinen EP nach unten drücken können.  Nur ein wenig Mut  

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057

Der grosse Spread und das kleine Volumen ist halt schon ein Problem. Gestern war 1.82/1.97 und schmeisst jemand mehre Tausend Aktien sind wir schnell eine Etage tiefer. Die kleinen Stückzahlen, keine Ahnung, ob hier wirklich jemand 7 Aktien kauft. Alles möglich.

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057

Da hat jemand 17 Aktien gekauft. Ich würde gerne mal so jemanden kennenlernen. Kann ja nicht rentabel sein, oder?

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Gottex tut weiterhin Kurs runter drucken , diese 17 stk die jetzt zu kaufen Angeboten sind , sind von Gottex , genau so viel fehlt bis 1500 Aktien die in Moment Täglich von Gottex gekauft werden

Mit dem ist bewiesen Gottex will nicht Aktien steigen lassen

Tja

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057

Matan hat am 08.05.2014 - 16:44 folgendes geschrieben:

Gottex tut weiterhin Kurs runter drucken , diese 17 stk die jetzt zu kaufen Angeboten sind , sind von Gottex , genau so viel fehlt bis 1500 Aktien die in Moment Täglich von Gottex gekauft werden

Mit dem ist bewiesen Gottex will nicht Aktien steigen lassen

Tja

Bei solchen Low floatern sind natürlich Manipulationen möglich, aber bestimmt nicht von Gottex. Mit diesem kleinen Volumen gibt es halt immer wieder Verleider-Verkäufe. Aber diesen Monat sollten ja noch News bzw. die Zustimmung der FINMA reinkommen. Also Geduld haben. Und Gottex interessiert sich seit Jahren nicht, was mit dem Aktienkurs läuft, sorry, ist einfach so.

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Warum kauft Gottex nur 1500 Aktien pro Tag

vielleicht bekommt er sie noch billiger

in Zukunft oder?????

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

 

Nur als Info:

 

Hedge Funds Prepping for Changes in Hong Kong

Posted on May 14, 2014

Share on on on Sharing Services </body>

A new recognition plan in Hong Kong will allow it to become a “gateway to the whole of China,” according to a recent report from Financial News. A number of hedge fund managers are preparing for the new recognition system and access to China’s $6.6 trillion retail savings market.

“If and when it does get agreed, I think mutual recognition could be transformational for foreign managers to raise capital in China. We are very pleased with the developments taking place,” Max Gottschalk, co-founder and head of Asia-Pacific at Gottex Fund Management, told the publication.

International hedge funds are hopeful that the new system will further open up China’s markets to foreign funds. Last year, China started a heavily regulated Qualified Domestic Limited Partner program, allowing Chinese investors to invest in foreign hedge funds for the first time. Thus far, according to the article, six hedge funds have been granted licenses under the new program, with a combined quota of $300 million.

A few alternatives are available to hedge funds if they are not immediately selected once the new mutual recognition program launches. Some look to the Renminbi Qualified Foreign Institutional Investor program, allowing funds “to invest renminbi raised offshore in China,” noted Financial News. That program was extended to managers in London last November.

Read more about the expected program, and hedge funds’ preparations for it, online from Financial News.

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Heute hat Gottex 10% verloren auf Berliner und Frankfurter Börse

weis jemand etwas mehr wieso ???

 

 

 

kleinerengel
Bild des Benutzers kleinerengel
Offline
Zuletzt online: 05.04.2016
Mitglied seit: 05.04.2009
Kommentare: 11'057

Matan hat am 19.05.2014 - 10:58 folgendes geschrieben:

Heute hat Gottex 10% verloren auf Berliner und Frankfurter Börse

weis jemand etwas mehr wieso ???

 

 

Ungeduld. Die Kurzfristtrader steigen aus, weil die Aktie sich kaum bewegt. Die Kommen erst bei News wieder.

 

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Hier kommt etwas auf uns zu in positive Sinne 

 

ted
Bild des Benutzers ted
Offline
Zuletzt online: 11.06.2015
Mitglied seit: 21.09.2012
Kommentare: 77

Warum glaubst du das?

Matan
Bild des Benutzers Matan
Offline
Zuletzt online: 01.07.2019
Mitglied seit: 24.01.2013
Kommentare: 163

Keine Argumente : außer Fusion mit EIM

China Durchbruch von Gottex , letztlich noch meine Gefühl 

ich bin überzeugt Gottex kommt groß raus 

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Matan hat am 21.05.2014 - 18:26 folgendes geschrieben:

Keine Argumente : außer Fusion mit EIM

China Durchbruch von Gottex , letztlich noch meine Gefühl 

ich bin überzeugt Gottex kommt groß raus 

Richtig! Gottex wird gross rauskommen ... nur noch ein bisschen Geduld Smile 

EIM war einen guten und wichtigen Schritt, aber nicht nur EIM! VStone (China), Penjing Ass. Man. (Hong Kong), Astmax, Frontier und ... und ... Viel Geld hat alles das gekostet, aber es waren gute Entscheidungen. Die Zahlen im Q1 haben es schon bestätig, jetzt müssen sie so weitermachen und überzeugende Zahlen im Q2 liefern. Gottex muss sich das Vertrauen des Anlegers noch gewinnen (es braucht viel Zeit).

 

 

sandrop74
Bild des Benutzers sandrop74
Offline
Zuletzt online: 21.01.2021
Mitglied seit: 13.02.2012
Kommentare: 3'017

Ich habe einen interessanten Artikel vom 22.01.2014 gefunden. Es handelt sich um einem Interview-Gespräch mit J.Gottschalk und A.A. Busson. Es lohnt sich ein bisschen Zeit nehmen und ihn durchlesen, es ist sehr interessant! Smile

 

HFMWeek talks to Joachim Gottschalk and Arpad ‘Arki’ Busson about

the Gottex-EIM Group merger, and finds out how these two hedge

fund giants complement each other

BY KIRSTIE BREWER

 

Personality matchmaking is a key ingredient to any successful merger, fund managers with M&A experience will tell you. And hedge fund personalities don’t get much bigger than Arpad ‘Arki’ Busson. Or so his media coverage would have you believe, anyway. The EIM Group founder denies courting celebrity but is no stranger to the spotlight – owed somewhat to his relationship with a certain Hollywood A-lister as well as the star-studded fundraisers he hosts for Absolute Return for Kids (Ark), the charity he helped co-found. It will have surprised few, then, to see December’s announcement of a merger between his Firm and fellow Swiss FoHF Gottex Fund Management receive widespread coverage across national papers and financial publications alike. “One of the things I was really happy about was that the integrity, philosophy and spirit under which we started our discussions were still intact – enhanced, even,” he tells HFMWeek during an exclusive interview in the wake of last month’s deal. Principles in business are important, the French Financier makes clear. Busson gives few interviews and proves hard to pin down, but once HFMWeek is able to get him on the phone, he is courteous, considered and happy to talk beyond the previously agreed timeframe he even follows up the next day. In conversation, at least, image and reality feel a little out of sync. Busson’s new partner, meanwhile, has been building a reputation of his own. It has been a busy two years for Joachim Gottschalk, with the Gottex Group CEO and chairman signing off on a host of mergers, acquisitions and joint ventures. During a time of heightened industry M&A, his Lausanne, Switzerland-based Firm has led the way. And the process isn’t over. EIM may be the largest firm – by assets and status – to merge with Gott ex to date, but Gottschalk and his team have “open eyes and open ears,” he tells HFMWeek during a separate phone interview. By mid-2014, Gottschalk envisages a “truly global” business, running $10bn in assets overall, sizable growth from the $5.8bn Gottex already manages. The integration of EIM, however, remains the “first priority,” Gottschalk makes clear. The all-share deal will see Gottex shareholders claim around 70% of the newly merged group, with their EIM counterparts owning the rest and receiving up to 14 million newly issued Gottex shares. Busson will be non-executive chairman as he was at his own firm, but the EIM name will not be retained. Erika Cramer, managing director and partner of Silver Lane Advisors, a US investment bank specialising in asset manager M&A, says the terms of the deal were unsurprising, especially given EIM’s decline in assets. “In a combination deal, such as EIM and Gottex, two Swiss-based firms that have commonality and familiarity, a stock-forstock deal with public currency seems like an ideal solution for a seller with an expensive infrastructure left over from its days of managing a near $15bn peak to flatlining at $3bn in assets today,” she says. Busson would not be drawn on the all-share nature of the deal, insisting only that he was “in it for the long term” and that the merger would not impact his role on a day-to-day basis. “The real difference will be that when the transaction closes, I will remain the non-executive chairman – but now of a public company,” he states. Elsewhere, two members of EIM’s management team will join the executive committee: chief strategist Eric Bissonnier, as co-CIO of Gottex’s hedge fund multi-manager business, and general counsel Hywel Evans, who will serve as corporate counsel – Europe. Gottschalk will stay as group CEO of the combined business.

 

Building the business

Speaking with both Busson and Gottschalk, it is clear that the long-standing relationship between the fellow founders was a key factor in the merger. Having been close competitors for over 20 years, both display a mutual respect for one another – they come from “the same vein of the alternatives side,” Busson explains. Founded in Geneva in 1992, the EIM Group grew to manage $14bn at its peak in the summer of 2008 but has since seen its asset contract to $3bn. Busson readily admits he needed to grow this base in order to stay competitive. In addition, he wanted to broaden the palette of EIM’s offering with different products. “Achieving both of these things in one stroke, via a merger, was the primary goal,” he says. But why Gottex specifically? “Gottschalk diversified earlier than us, in two ways,” he explains, “first by recognising the importance of Asia in terms of investment opportunities and secondly, moving into the multi-asset business – those things were compelling.” And Gottex intends to expand on these two aspects going forward, Gottschalk confirms. “We are really focusing in our diversification strategy on Asia – including internal and external China opportunities, and we are looking to focus on the multi-asset space a little more and on the retail market,” he says. When asked about the attraction to EIM, Gottschalk highlights the common ideas shared not only between Busson and himself but also among the respective investment teams – “the engine of the business,” who, he says, “get on very well”. There are also a lot of savings to be made as a result of the merger, he points out: between $10m-$12m in operational synergies achievable, for example. The big draw, though, was EIM’s customised approach. “It was definitely an addition in the interest of diversifying

what we are doing,” Gottschalk says, explaining that, while official discussions began in July, the pair had had informal conversations about potentially working together for several years. “EIM have a much more tailor-made approach to what we have with our product line and it looks like the institutional market is really going in the direction of tailormade products and solutions,” Gottschalk explains. In line with investor drive for customisation, he believes the biggest change to the FoHF industry has been the growing influence of consultants. However, he questions the value proposition: “Typically consultants don’t show the same levels of transparency when it comes to performance and I think they will be judged within the next three to five years. “We saw some of our clients start the process of going direct about two or three years ago and they have seen it is actually a demanding and relatively resource intensive way of running an internal FoHFs,” says Gottschalk. “I think for us the hybrid model is where some of those investors are going to come back – a combination of advisory and direct and discretionary services and using some of the advisory services which typical FoHFs would provide.” Through the merger, Gottex will also look to build out its private wealth management capabilities, Gottschalk says, highlighting that EIM has a 30% stake in a private wealth management business in Monte Carlo called 2PM that is “complementary” to Gottex’s multi-asset business. In pursuit of this aim, expansion into Singapore is something the firm may also look at in the future, as an important hub for private wealth. It doesn’t end there. On 27 December, Gottex launched its first mutual fund offering in the US, the Gottex Endowment Strategy Fund, with Frontier Asset Management, the $550m UK-based firm it acquired last year. “Having launched a mutual fund in the US, we are looking to do the same in Europe via a Ucits FoHF,” explains Gottschalk. The new Ucits offering was approved by the Luxembourg authorities at the end of last year and is expected to launch later this month. Opportunities in the ’40 Act and Ucits spaces are also a keen talking point with Busson, who says that although EIM has been first and foremost an institutional asset manager, serving institutions, it can now broaden its spectrum of investors through the retail opportunities in the US, Europe and Asia. “The fact that the industry has progressed to the point that it is able to do an offering in the US under the ’40 Act is proof of an industry that has matured. With that comes a lot of exciting opportunities,” he says. The reception of pre-existing investors to a merger is always something you worry about, admits Busson, but the news was positively received. “Clearly, the combined platform with the asset base, diversified offering and global footprint is a strong positive”, he says, explaining the move has also reignited interest from former clients – “a number of them called up almost instantaneously and said we should pay them a visit and explain the new platform because they see that the business risk has gone.”

 

The big get bigger

The merger between EIM and Gottex concluded a year packed with FoHF M&A deals. Among them was the joining of US shops Centennial Partners and Meritage Capital in February last year. “For us it was about scale – making two plus two equal six,” says John McColskey, president of the combined business, which retained the name Meritage known each other a long time and joining together allowed us to push into a larger asset bracket and, therefore, access a new pool of investors.” Anecdotally, McColskey expects to see M&A activity from some of his FoHF peers in the year ahead – “the big are getting bigger and the small are getting smaller and people are considering how they can compete with the BlackRocks of this world,” he says. In the case of Gottex and EIM’s new combined business at least, it would seem staying competitive is about diversifying your product line. This year promises to be another high octane one for the business, with a number of new fund launches on the cards, confirms Gottschalk. “We have quite a lot on our plates already,” he laughs, “but during 2014 we are still looking at other capabilities and if we can add some more distribution partners or grow the platform by adding new talents we are always open to looking.” Of course, the FoHF industry developed dramatically since Gottschalk co-founded Gottex in the 1980s and Busson set up EIM. Gottschalk enthusiastically says he continues to enjoy working in the hedge fund industry. And in essence, Busson believes it hasn’t changed. “Being creative, tailor-making solutions and answering a client’s specific need – all that side is maybe even more exciting today than it was before.” He credits the people he has met as the most rewarding aspect of working in the hedge fund industry.

“Such luminaries as Mr Soros and Paul Tudor Jones – incredible talents who have gone above and beyond, inspiring many of us,” he says, also noting Tudor Jones’s philanthropic endeavours. As one of the world’s most high-profile hedge fund managers, does Busson have any advice for those entering the space today? Don’t underestimate the power of partnerships: “If you have the raw investment talent but no business acumen, the number one thing to do is to make sure that you partner with somebody that can run the business side. Investment talent goes through its cycles but what will keep you in business in difficult times is your infrastructure,” he says emphatically. “Never neglect it.” Capital and is now one of the largest alternatives managers in Texas. “Like the founders of Gottex and EIM, we have known each other a long time and joining together allowed us to push into a larger asset bracket and, therefore, access a new pool of investors.” Anecdotally, McColskey expects to see M&A activity from some of his FoHF peers in the year ahead – “the big are getting bigger and the small are getting smaller and people are considering how they can compete with the BlackRocks of this world,” he says. In the case of Gottex and EIM’s new combined business at least, it would seem staying competitive is about diversifying your product line. This year promises to be another high octane one for the business, with a number of new fund launches on the cards, confirms Gottschalk. “We have quite a lot on our plates already,” he laughs, “but during 2014 we are still looking at other capabilities and if we can add some more distribution partners or grow the platform by adding new talents we are always open to looking.” Of course, the FoHF industry developed dramatically since Gottschalk co-founded Gottex in the 1980s and Busson set up EIM. Gottschalk enthusiastically says he continues to enjoy working in the hedge fund industry. And in essence, Busson believes it hasn’t changed. “Being creative, tailor-making solutions and answering a client’s specific need – all that side is maybe even more exciting today than it was before.” He credits the people he has met as the most rewarding aspect of working in the hedge fund industry. “Such luminaries as Mr Soros and Paul Tudor Jones – incredible talents who have gone above and beyond, inspiring many of us,” he says, also noting Tudor Jones’s philanthropic endeavours. As one of the world’s most high-profile hedge fund managers, does Busson have any advice for those entering the space today? Don’t underestimate the power of partnerships: “If you have the raw investment talent but no business acumen, the number one thing to do is to make sure that you partner with somebody that can run the business side. Investment talent goes through its cycles but what will keep you in business in difficult times is your infrastructure,” he says emphatically. “Never neglect it.”

 

Geldhai
Bild des Benutzers Geldhai
Offline
Zuletzt online: 09.10.2015
Mitglied seit: 18.08.2009
Kommentare: 267

was soll das? der artikel ist über 4 monate alt!

Geld allein macht keine Persönlichkeit, aber es ist die Persönlichkeit die das Geld macht

Seiten