How to Wave

1'809 posts / 0 new
Letzter Beitrag
Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Das war das Top im Jones gewesen (okay es gab danach nochmals einen Versuch nach Norden, der auch leicht über das vorherige Hoch reichte, aber danach kam der heutige starke Fall), und es wäre der Anfang dieser wahrscheinlich grösseren Korrektur gewesen, aber ich wurde ja ein paar Tage vorher fast augenockt, so dass ich weniger risikofreudig war.

So ich denke der Downmove kommt, leider für mich verspätet, aber er sollte mit hoher Wahrscheinlichkeit kommen.

Morgen wird es einen Kampf bei der starken Supportzone 6950-7000 geben, wird sicher interessant werden...

Auch das 38er Fibo der Subwave 1 der C-Welle liegt bei ~6950.

Und das 38er Fibo der 2ten Subwelle liegt bei ~7000.

Mit diesem Move hat folglich Minuette 3 der Subwelle 3 der grossen C-Korrekturwelle begonnen.

Wie wir uns erinnern können, war bei der 1sten Subwelle die 5te Minor am brutalsten, just to keep in mind...

not needless to say, that this looks very similar as the beginning of the first subwave

AnhangGröße
Image icon ewsitseptember_118.jpg91.44 KB

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

so sehe ich den Count aktuell.

Es ist logisch, dass auf diesen starken Downer eine Gegenreaktion kommt, aber wegen dem sollte man nicht seine Puts werfen, man muss schon ein bisschen Sitzfleisch besitzen um wirklich Geld verdienen zu können.

Denn Fundamentals und Technisch sagt ganz klar Downpotential voraus.

AnhangGröße
Image icon minor3ofsub3_115.gif13.26 KB

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

hier ein Auszug aus Tonys Blog [er schreibt über sein Big Picture dieses Bärenmarktes].

Er sieht die Subwellen als ABC an und nicht wie ich als 1,2,3,4,5 - (wobei die Subwellen wieder in 5er Minor unterteilt werden können, aber nach EW countet man Korrekturen im grossen Label ja als ABC...), nach ihm wären wir jetzt erst im C der grossen A Welle (Grosse B und danach final Blow C würden noch ausstehen und sich 2009/2010 abspielen):

Quote:

We anticipated that the first decline in this multi-year bear market would take about one year. The decline would be labeled Primary wave A, and would consist of three Major waves labeled ABC. Each Major wave would also subdivide into three Intermediates waves. Upon completion of Primary Wave A, possibly in October 2008, a strong counter-trend bear market rally would follow into 2009. We also included some general price projections based upon the OEW pivots. Reviewing the market since the October 2007 bull market high, this projection continues unfold as expected. Major wave A took the form of three Intermediate waves and bottomed in January at SPX 1270. Major wave B was a bit more complex than expected, but was also three Intermediate waves and topped in May at SPX 1440. This complexity can often occur during bear market rallies. Major wave C is also taking the form of three Intermediate waves. Intermediate wave A completed in July at SPX 1200; Intermediate wave B completed in August at SPX 1313; and the last downtrend (Intermediate wave C), before the anticipated Primary wave A bottom, was just confirmed this week. Our expectation, all along, has been that Primary wave A would end somewhere near the Primary wave IV low of 2004 at SPX 1061. Bear markets that follow bull markets with extended fifth waves, usually retrace back to the Previous fourth wave. It is also important to observe that a fibonacci 61.8% retracement of the entire 2002-2007 bull market occurs at SPX 1077. Therefore these two levels, SPX 1061 and 1077, would appear to be of significant technical importance. If the current Intermediate wave C equals the recent Intermediate wave A (240 points), then it should bottom at 1313 minus 240 = SPX 1073. And this falls right in the middle of that important technical range.

SHORT TERM

Support for the SPX is at 1240 and then 1219, with resistance at 1261 and then 1287. Short term momentum was extremely oversold at fridays lows, suggesting the end of wave 1 of the downtrend. The near term indicators were the most oversold they have been since March, suggesting the same scenario. Short term momentum rallied back above neutral during the day. Yet, near term momentum is still below neutral. Expecting the latter to get overbought when wave 2 ends. So early in the week we should expect a short term rally back to the breakdown pivot 1261, or possibly higher. Then the downtrend should resume.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Das was momentan abläuft kann man ganz schön counten.

Es ist eine Untertassenformation, mit einem Versuch einen Aufwärtsimpuls zu setzten, ich denke allerdings das er scheitert.

AnhangGröße
Image icon waves0909_145.jpg100.58 KB

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Amis bauen gerade ein ABC, sollte Welle 4 sein, danach sollte es eine Etage tiefer gehen.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Am Schluss gings dann doch unerwartet hoch und zwar mit einem Speed, der irgendwie hochgekauft wurde - das muss organisiert gewesen sein, für so eine Rally gab es keinen Grund.

Eigentlich wäre das C beim (iii) also rechnerisch genau die Distanz welche 1 zu a von b gemessen machte. Aber eben, irgendwie wurde da systematisch und exzessiv am Schluss hochgekauft - solche Aktionen ziehen natürlich sofort Momentumtrader an, imho ist das ein weiterer Fake der Amis, ich würde das nicht ernst nehmen.

Und sowieso SPX 1250-1261 sind sehr starke Widerstandszonen.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Habe da ein Super EW Kommentar gefunden auf Tonys Seite, ich sehe es eigentlich genau so, ausser das er die momentane Korrektur nach oben noch nicht abgeschlossen sieht, sondern als ein 3-3-5 Flat, klingt sehr pausibel! Ich bin immer von 3-5-3 (ZigZag) Korrekturen ausgegangen, aber er meint, weil die vorhergehende C-1 Subwelle so dominant war, sollte die C-2 Welle ein 3-3-5 Flat sein und wir sollen mitten im C der ABC sein, sollte bis mind. 1300 führen, ja dann wäre der SSMFF nichts mehr wert...

naja die 1260/1261 sind ja noch im Weg... :roll:

Quote:

Nader

12 September 21:34

(http://cid-f95d61aecb2ff85e.spaces.live.com/)

I still can't digest how the SPY is expected to take the previous bottom at 1200 right away??? As far as I know from my Elliott wave studies and from my own analysis, I can see only 2 possible scenarios and both of them point upwards for the SPY over the short term...

First of all, I agree that the 5 year bull market is a wave 1 of cycle degree...Typically wave 1 of the supercycle degree is expected to top around 2012 and most probably in October 2012. I also agree that we are currently moving in wave 2 of cycle degree correcting the previous bull market from 768.63 to 1576.09. This overview holds true as long as 2 very important fundamental facts remain true...1-US GDP stays positive...2-Interest rates stay above 2%...

Since there are many market participants seeing the previous 5 year bull market as a wave 5 of supercycle degree and not wave 1(which I don't agree with), which is backed up by the top of the SPY is merely above the previous 2000 top by 23.22 points, which holds true for a fifth of a fifth of a fifth and so on...Such participants are extremely bearish and I am not with them in that, however, this supports a very important fact....The current wave 2 is going to retrace a large portion of the previous bull market, ideally 61.8% or even more...The 61.8% level for the previous 5 year bull market lies at 1077...

Ideally, to complete this wave 2 of cycle degree, we need to see any form of Elliott corrections towards 1077 or more...The way the market is unfolding suggests a direct clear cut single ABC zig-zag....Assuming this, wave A is 5 waves down, wave B is 3 waves up and finally wave C is 5 waves down...

Here we go for the 2 mentioned scenarios...

Scenario 1:

SPY sold off from 1576.09 to 1406.10 (Wave 1 Primary) 170 points

SPY corrected from 1406.10 to 1523.57 (Wave 2 Primary) 61.8% or more of 170 points (Since all participants buy wave 1 as a correction) 117.47 points

SPY sold off from 1523.57 to 1270.05 (Wave 3 Primary) Most destructive wave since professionals realize it's a bear market and selling is at market price and longs liquidate and reverse positions to shorts... usually 1.618 x wave 1 OR 38.2% retracement of the previous bull wave but not a rule... 253.52 points...

SPY corrects back from 1270.05 to 1396.02 (Wave 4 Primary) Short covering rally mainly...Waves started to be complex since market participants started to worry if the 38.2% support will hold or not and future outlook becomes unlear after cleaning the mess in the market and blood on the street...

SPY sold off from 1396.02 to 1256.98 with positive divergence on momentum indicators indicating wave 5 (Wave 5 Primary)...Late bears, rally sellers and weak hands as well as early bulls supporting the market... This wave finishes within the 38.2% support as well although not a rule...

38.2% support lies at 1267, 3 points below the end of primary wave 3 and 10 points above the end of primary wave 5...

SPY sells off from 1576.09 to 1256.98 in 5 waves - Cycle wave A - 319 points...

Market set to establish cycle wave B upwards in 3 primary waves up...

SPY rallies from 1256.98 to 1386.74 (Wave A Primary) 130 points....Very near to the top of the previous 4th wave, but falls short, bears selling the rally at or near the previous top...

SPY sells off from 1386.75 to 1324.35 (Wave B Primary) 62.4 points...People think Bear market is back again...

SPY rallies again from 1324.35 to 1440.24 (Wave C Primary) 115.89 points (Almost equal wave A but must be a little bit smaller since professionals are shorting once again)...Bull market appears to resume infront of everyone except for bears and rally sellers...

Cycle Wave B completed and market set to establish cycle wave C downwards in 5 primary waves...

SPY sells off from 1440.24 to 1200.44 (Wave 1 Primary) 240 points...Destructive because bear market resumes and professionals are shorting once again...Typically retail went long the market at wave B cycle, speculators and professionals covered their shorts and reversed to long at or near the bottom of wave 3 and wave 5 around 38.2% support....During wave 1 primary of wave C, professionals liquidate longs and reversing to shorts, retail buying the correction and typically market heads down to new lows not significantly below the previous bottom...

The market is now set to rally to form wave 2 primary in a complex correction upwards since the sentiment is now mixed between those who bet on the end of the bear market and those who bet on resuming the bear market...The exact type of correction can be determined from the next smaller degree of waves, i.e. the intermediate waves of wave 2 primary...

This correction is probably a 3-3-5 flat since the preceding wave was strong and swift...

SPY rallies back from 1200.44 to 1313.15 (Wave A intermediate comprised of 3 waves up - 1200.44 --> 1291.17 --> 1234.37 ---> 1313.15) 112.71 points...

SPY sells off from 1313.15 to 1211.54 (Wave B intermediate comprised of 3 waves down - 1313.15 --> 1261.16 --> 1303.04 --> 1211.54) 101.61 points...

SPY rallies from 1211.54 to 1313.15/1320.34 (Wave C intermediate comprised of 5 waves up, we already got minor wave 1 yesterday of 38.44 points from 1211.54 to 1249.98 and minor wave 2 today of 16.17 from 1249.98 to 1233.81 and wave 3 is underway which is expected to top early to mid next week at around 1296/1300 follwed by a more complex minor wave 4 and finally minor wave 5 topping at 1313/1320 and thus completing wave C intermediate and consequently completing complex primary wave 2 before we head down into primary wave 3)

SPY sells off slightly more than 240 points from 1313 to 1073/1068 (61.8% of the whole move lies at 1077 in primary wave 3, continuing cycle wave C downwards) and bottoming there...

SPY rallies back from 1073/1068 low in a complex upward correction towards 1162/1163 (Wave 4 Primary) Approx. 92 points...Professionals cover their shorts and reverse to longs heavily...Retail getting out of the market and liquidating and weak non-professional bears are selling the rally....

SPY sells off from 1162/1163 towards the lows once again taking them out by a very small margin maybe at 1050 as a bottom so that all the market makes sure that the 61.8% support is broken and then cycle wave C terminates and the market rallies sharply on heavy volume at the same day it registers the low to close higher in a typical reversal day..This day will most probably be a Wednesday so that a reversal week appears on charts as well.. This is where remaining bears cover their shorts and start to reverse and where bulls accumulate heavily on the long side along with short covering from bears thus pushing the market higher quickly in a sharp primary wave 1 just after the low...

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

learner
Bild des Benutzers learner
Offline
Zuletzt online: 14.07.2011
Mitglied seit: 19.05.2006
Kommentare: 3'585
How to Wave

Psytrance24 wrote:

SPY rallies back from 1073/1068 low in a complex upward correction towards 1162/1163 (Wave 4 Primary) Approx. 92 points...Professionals cover their shorts and reverse to longs heavily...Retail getting out of the market and liquidating and weak non-professional bears are selling the rally....

SPY sells off from 1162/1163 towards the lows once again taking them out by a very small margin maybe at 1050 as a bottom so that all the market makes sure that the 61.8% support is broken and then cycle wave C terminates and the market rallies sharply on heavy volume at the same day it registers the low to close higher in a typical reversal day..This day will most probably be a Wednesday so that a reversal week appears on charts as well.. This is where remaining bears cover their shorts and start to reverse and where bulls accumulate heavily on the long side along with short covering from bears thus pushing the market higher quickly in a sharp primary wave 1 just after the low...

This scenario seems to come true now...

Es gibt noch Schlimmeres.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Tony wird bullish... :shock: :roll: :shock:

Quote:

...We must note, however, that this type of massive intervention is totally unprecedented. As a result, it may change the entire character of the market, now and in the future. Therefore, we can rule out that the entire bear market ended at yesterday's lows. What will be important, in the coming months, is the character of the waves: impulsive or corrective. Until the future unfolds we'll remain bullish for the long term. Best to your weekend. We all need a break!

MEDIUM TERM: downtrend looks to have bottomed at SPX 1134 yesterday

LONG TERM: bullish

Also wegen dieser Intervention werde ich nicht bullish, und die 1260 haben auch gehalten im SPX500, und alle Indikatoren sind stark überkauft...

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

tolstoi
Bild des Benutzers tolstoi
Offline
Zuletzt online: 05.03.2009
Mitglied seit: 30.04.2008
Kommentare: 135
How to Wave

Psytrance24 wrote:

Also wegen dieser Intervention werde ich nicht bullish, und die 1260 haben auch gehalten im SPX500, und alle Indikatoren sind stark überkauft...

Tonys Umschwenken ist vor allem fundamental begründet. Er glaubt wohl, dass die Aktion das Ende der Krise herbeigeführt hat. Allerdings: was ist mit der Rezession, die nach Europa überschwappt etc etc.

Unsere Zeit kommt.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Auch Tony liegt mal falsch...

btw. ich denke die abc Korrektur ist kurz vor seinem Ende... typische Anzeichen sind die Wellenstrukturen und auch das PCR kommt wieder zurück, einen definitiven Boden wurde noch nicht gefunden, ich denke das wir momentan die iv-Welle beenden, sollte nicht viel höher als 10800 laufen.

Die Subwaves kann man gut bestimmen, wenn die kleinsten Trendlinien dieser Wellenrichtungen gebrochen werden.

Man erkennt auch klar, dass dieses Aufwärtsmuster ganz klar korrektiv und nicht impulsiv ist wie das was gestern abging.

/ed

Die a-Welle ist falsch gezählt das 5 [iii] war bei 10409 das Low am Close wird nicht gezählt, da es nur Panic war.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Elliott mal auf Nasdaqenisch, ganz simpel - sieht gar nicht gut aus.

AnhangGröße
Image icon nasdaqlonglogretest_168.gif13.52 KB

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Amis sind momentan in der iv of 3 of 5 of 3 of 3 of C, einem Triangle, danach sollte es nochmals eine Etage tiefer gehen, voraussichtlich noch heute.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Das Triangle wurde ein bisschen nach Norden verzogen, die c-Welle ging ein bisschen zu weit nach oben...

Am Montag sollte es erst eine kleine Erholung geben, danach sollte der SPX500 auf ~1076 laufen wo Profit Taking angesagt ist, danach sollte die 4te Subwelle kommen.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

chuecheib
Bild des Benutzers chuecheib
Offline
Zuletzt online: 01.12.2011
Mitglied seit: 08.10.2007
Kommentare: 1'952
How to Wave

eben das hat mich verwirrt, wir sind zu stark gestiegen daher hatte ich ein abc daraus erahnen zu versucht, nun ist die sache wieder klar, wave v hat nun gestartet.

kz ~10000 im dow und im Smi ~6000

START! Time to play the Game !!!!!

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Ja, es war so eine Mischung zwischen einer abc ZigZag Aufwärtskorrektur und einem abcde Triangle, darum war es auch so verzogen.

genau sehe ich auch so mit den KZs, wobei ich denke der Smiley kann wieder outperformen, kackt mich langsam an, aber hey schau mal den DJIA (Ich weiss der SPX500 gibt die Situation besser an, aber manchmal zeigt der DJIA ein viel klareres Bild, wie aktuell) an auf Tradesignal auf 6 Monate, sieht schon brutal aus, die Welle überschlägt sich gerade, kein Boden in sicht, das könnte übel werden nächste Woche...

Wave v könnte schon beendet sein, danach würde die 4te Minuette (abc) kommen welche ein abc up ist und danach noch die 5te Minuette (i,ii,iii,iv,v) welche die 3te Subwelle (1,2,3,4,5) terminieren sollte, dann wären wir so bei ~1076, aber diese 5te Minuette könnte auch extendieren (gut möglich) darum:

stay short

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

arunachala
Bild des Benutzers arunachala
Offline
Zuletzt online: 10.08.2020
Mitglied seit: 08.10.2007
Kommentare: 839
How to Wave

psy, hast du eins deiner tollen «bildli» zur hand? irgendwie komm ich da mit zählen nicht mit, investiere wohl zu wenig zeit ...

wave v = minute???

3. subwelle = minor???

für allfällige aufklärungsarbeit vielen dank!

seid schlang wie die klugen und schlug wie die klangen. (kasimir 487)

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Ja, ich hab manchmal selbst nicht mehr den genauen Überblick mit den verschiedenen Zeitebenen

also ich counte i,ii,iii,iv,v und a,b,c für die kleinsten Zeiteinheiten und die nenne ich mal Minuette

Minor wäre die nächstgrössere (i), (ii),(iii),(iv),(v) und (a),(b),(c) ;wobei ich die bevorzugt einfach 1,2,3,4,5; a,b,c bezeichne (Nach dem einfachen Schema nach i,ii,iii... ist höhere Ebene 1,2,3...

dann die grössere Ebene mit 1,2,3,4,5 und A,B,C als Subwellen

Darüber dann die major Wellen also die Zyklen wie I,II,III,IV,V und [A],[B],[C]

mache es nicht immer nach System gleich, ich denke auf Wikipedia steht die "offizielle" Version drin, aber sie ist sicherlich ähnlich.

http://de.wikipedia.org/wiki/Elliott-Wellen

Dann heisst z.B v (Minuette), 3 bzw. (iii) (Minor), 3 (Subwelle), C (Zykluswelle)

Man kann das ganze natürlich immer noch genauer machen und z.B. eine Subminuette hinzufügen, dann hat man dann 5 Daten: wie iv (Subminuette), 5 (Minuette) , 3 (Minor), 3 (Subwelle) , C (Zyklus) ... und höher als den Zyklus muss man ja nicht counten, der Zyklus heisst momentan ABC und das heisst Bearmarkt.

ehrlich gesagt, hab ich da selbst nicht mehr den genauen Überblick Lol

Jedenfalls steht am anfang immer die kleinste Welle, am wichtigsten sind die Subwellen.

/ed

Hab bis anhin Minuette und Minor verwechselt,..

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Das muss ich jetzt quotieren, Tony hat einen hervorragenden Vergleich mit dem Crash 1929 gemacht und sieht uns jetzt in einem neuen Supercycle der 2002 mit Wave I angefangen hat, nun befinden wir uns in Wave II die Pararellen sind brutal krass, der Mensch ist eben Mensch und wird es immer sein = predictable

die Wave [II] lief damals anno 1937 bis 1942, also 5 Jahre bis sie den Boden fand, die A-Welle ging nur 1 Jahr, danach gab es eine 8 monatige Bearrally also B-Welle, er denkt das wir ganz nahe am Abschluss der A-Welle sind.

Quote:

Everyone agrees that the 1929 top ended a Supercycle, a multi-decade bull market. The DOW 30 at that time had just been expanded from a 20 stock index to 30 stocks in October 1928. Many of the 30 stocks were in high growth speculative industries, that sold at high multiples. Only three of these companies are still in the DOW and maintained their original names: GM, GE and US Steel. Between 1921-1929 the stock market experienced its greatest uninterupted bull market in history. At the beginning of the decade consumer credit was just being introduced, mass production of autos was initiated by Ford, and stock margin requirements were only 10%. Commodity prices were in a long term downtrend, housing prices had peaked at the beginning of the decade, and the USD was still 100% backed by $20.67/oz Gold. Essentially, this eight year bull market was driven by speculators looking to benefit from the newly created consumer credit economic surge. When FED monetary policy started to tighten in early 1929 the bull market began to stumble. Six months later, on September 3rd, 1929 it peaked, and one month later it crashed 23% over a two day period. After the crash a series of monetary blunders occurred, the financial community went into panic mode, and the economy and stock market collapsed. Thirty four months after the stock market peak, July 8th, 1932, the stock market bottomed after losing 89% of its value. Other assets like commodities and housing prices were caught in the deflationary spiral, but bottomed in 1931. Then when a new adminstration took office in 1933, they devalued the USD by raising the price of Gold to $35/oz. As for the stock market, the 1932 low would never be seen again as a new multi-decade Supercycle bull market began.

From an investors perspective the key points of that Supercycle top are as follows: 1. the DOW was the speculative index at the time, 2. the market experienced its longest bull market in history 8 years, 3. commodity prices and housing prices were already in long term downtrends during the bull market, 4. the bear market lasted 34 months with the DOW losing 89% of its value, and 5. the USD was devalued after the bear market, when the problems in the economy were finally addressed.

Over the next several decades, a new five Cycle wave, Supercycle bull market unfolded. The first Cycle wave was from 1932-1937. This was followed by the second Cycle wave from 1937-1942, and the third 1942-1973, and then the fourth 1973-1982. During the fifth Cycle wave the market started to experience events that were similar to the 1929-1932 bear market. The bank failures of the 1980's and the stock market crash of 1987, but these were isolated events. In fact, after the crash of 1987 the stock market surged with its longest uninterupted bull market in recorded history, thirteen years. Greatly exceeding the record eight year bull market of 1921-1929. Other isolated events occurred throughout the 1990's, but the bull market continued. During Cycle wave five a new speculative index was introduced, the Nasdaq 100. This index comprised of 100 of the fastest growing and speculative high cap stocks on the Nasdaq would eventually become the index of choice in the late 1990's. Just like the DOW was the expanded speculative index of choice in the late 1920's. While this record breaking bull market was underway other asset classes were moving in different directions. Housing was bottoming in the early 1990's, commodity prices remained in long term downtrends, and a now floating fiat currency system observed a USD decline from 1985 to 1995, while a new currency the Euro was being introduced.

When the stock market topped in the year 2000 after a thirteen year bull market, the index of choice Nasdaq tumbled. The DOW topped on January 14th, 2000. The other major indices, such as the SPX and NDX/NAZ topped a few months later. This time, however, monetary and economic stimulous were immediately addressed, unlike the 1930's. The housing market was rising and experienced only a pause in its long term uptrend, unlike the 1920's. The commodity market was still in a long term downtrend, similar to the 1920's. And the USD was in a long term uptrend. Not all asset classes were in long term downtrends like they were after the 1929 peak. All of these factors contributed to averting the depressionary effects of a Supercycle bear market like that of the early 1930's. On October 9th, 2002 the stock market bottomed. The bear market had lasted 33 months, similar to the 34 month bear market of 1929-1932. The speculative index of the day, the NDX declined 83%, similar to the speculative DOW decline of 89% during 1929-1932. Commodity prices bottomed in 2001, just like they did in 1931. Housing prices resumed their long term uptrend. And the USD began a long term decline/devaluation just like 1933. The Supercycle bull market lasted from 1932-2000, and finished its bear market in October 2002. The parallels continue.

In 2002 a new Supercycle bull market began. The first Cycle wave lasted five years, just like the first Cycle wave of the previous Supercycle which was from 1932-1937. The much maligned speculative NDX lost many of its high flying companies to bankruptcy, but still managed to retrace 37% of its bear market decline. While the speculative DOW in the 1930's stayed pretty much intact, and retraced 45% of its decline during the 1932-1937 bull market. Housing prices continued to climb until 2005, similar to their temporary climb in 1935. Commodity prices bottomed in 2001 and started a new bull market, similar to the bottom in 1931 which kicked off a bull market then as well.

When the stock market topped in 1937, ending the first Cycle wave of the new Supercycle bull market. The first leg of a five year bear market was quite intense. Short selling was blamed for the decline, and housing prices were collapsing. In 1938 the government initiated the uptick rule for short selling, and started the national mortgage program known as FNMA, a government guarantee for distressed homeowners. By the late 1930's twenty percent of homeowners were in default, and FNMA guaranteed most of those loans. After about twelve months the stock market bottomed in 1938, and had a counter-trend bear market rally for about eight months into 1939, before eventually putting in a double bottom in 1942 to end Cycle wave two. Our stock market topped in 2007 and has experienced a fairly intense decline for about twelve months. Homeowners are in substantial trouble, and a new government program has replaced FMN/FRE to address the national mortgage problem. Short selling has been banned in some degree or another several times this year, while the SEC works out a plan to address the problem.

Certainly markets are more sophisticated today than they were in the 1920's and 1930's. There are more ways to spread risk across asset classes and economies. However, the power players in this new millenium can shift large amounts of money around with lightning speed. The markets have become far more volatile as a result. Despite some of the differences, the parallels between then and now remain just too incredible to ignore. OEW analysis, over the long term, has certainly helped in the recognizing this series of parallel events. The markets reflect mass psychology, and the waves are clearly a reflection of that over time.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

chuecheib
Bild des Benutzers chuecheib
Offline
Zuletzt online: 01.12.2011
Mitglied seit: 08.10.2007
Kommentare: 1'952
How to Wave

Hört sich irgendwie logisch an. Mir gefällt der Vergleich. Das einzige was ich nicht ganz verstehe ist der SMI Biggrin

Da fehlen irgendwie noch die Lows, aber die parallelen im Wirtschaftsumfeld sind exorbitant ^^. Hoffen wir er hat recht und wir stehen tatsächlich am Anfang einer Rallye.

START! Time to play the Game !!!!!

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

einer etwa gut halbjährigen starken Bearmarketrally, ja so sieht er es.

Ich wette die Amis kaufen momentan Nestlé und Novartis... :roll:

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

So, here it is, die Minuette 5 welche extendiert ist, ich erwarte noch die letzte SubMinuette (5).

Memo an mich, das wäre dann 5 (SubMinuette) of 5 (Minuette) of 3 (Minor) of 3 (Subwelle) of C (Zykluswelle)

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

So, musste meinen Count anpassen, muss man ja immer und während dem Trading sollte man mindestens eine Alternativzählung parat haben, denn meistens kommt es ja anders als man denkt.

Die 4te Minuette war kürzer als ich erst gedacht habe, die letzte Minuette war ein bisschen speziell... aber ich hätte genau das Low der Subminuette 3 getroffen Blum 3

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

chuecheib
Bild des Benutzers chuecheib
Offline
Zuletzt online: 01.12.2011
Mitglied seit: 08.10.2007
Kommentare: 1'952
How to Wave

@psy

so wie ich zähle ist das wave 5, wobei diese extended sein müsste und somit bis 58xx gehen müsste, dazu passt auch diese rallye, die entweder ein b oder ii der wave 5 wäre. Im Dow ergäbe sich ein Kursziel von etwa 86xx

was meinst zu dem count ?

START! Time to play the Game !!!!!

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

die letzte Wave ist sowas von overextended das es mir sogar ein bisschen unrealistisch erscheint...

Dow unter 9000 kann ich mir eigentlich nicht vorstellen; wie wäre es mit einem Doppelboden im Smiley??

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Eine Super Analyse von einem Member beim Elliott Blog:

Btw. hab grad gesehn, wir counten die aktuelle Subwave genau gleich Smile

Quote:

S2

08 Oktober 21:15

(http://cid-ac0d63d0e2b869e7.spaces.live.com/)

Reposting my weekend commentary so I can refer to a couple things.

Why I think SPX is heading for 1000 +/- within a few days or weeks...

1. The Dow is proof (currently at 10325)

H&S projects to 9850 or less. Odds favor fulfillment.

Tony inspired me to look at line charts instead of my typical candlesticks. Dow 2000-2001 monthly closing lows were 9900-10100. 2004 monthly closing low was 10000. Dow 2000-2001 weekly closing lows were 9500-9900 and 2004 weekly closing low was 9750. Dow 2000-2001 daily closing lows were 9400-9800. Dow 2000-2001 daily intraday lows were 9100-9700. Based on these figures, it is likely Dow will drop to 9100-9500 intraday with a weekly closing low around 9750 and an October close near 10000.

Let's do some math. 10325-(9100 to 9500)=825 to 1225 points=8-12% drop

SPX has been dropping more than Dow, even last week, but that rotates so let's just see what an equivalent 8-12% SPX drop would equal. 1099-(8 to 12%)=967 to 1011

2. EW

There are multiple counts that support a drop to 1000 including the one I've had for nearly 3 weeks with an LDT into 1134.

http://stockcharts.com/def/servlet/Favorites.CServlet?obj=ID3026812&cmd=...

Using line charts, the SPX move from 1576 particularly looks like 5 waves down to 1256, 3 waves up into 1440 and in a 3rd wave down to 1098 so far likely needing to complete a 5-3-5 or even a 5-3-5-3-5. There would be a big bounce from 1000ish either way.

3. Technical indicators

Friday, I mentioned CPC and ISE are not very bearish. Half of the daily, weekly and monthly positive RSI/MACD divergences have been lost and many others would be lost with a move down to 1070. The 15min and 60min positive divergences are the hope for a short-term bounce. VIX has reached new highs but it stayed in the 30s to mid-40s for nearly 4 months in the last bear market and the SPX:VIX ratio suggests a little more downside to at least 1070 and likely near 1000. See an interesting article discussing that ratio and other indicators like breadth at http://www.safehaven.com/article-11461.htm. New lows are still very high and likely deserve a retest despite being less than the last low.

4. SPX

Using the same line charts discussed above for the Dow, one will see daily to monthly pivots in the 963-1041 range with intraday levels as low as 946. Of course, there are also such line pivots at 1060-1100. The small H&S from 1440 projects to about 1040. The large H&S from 1576 projects below 900 but I think that will come later. If you buy the H&S pattern, you should not expect SPX to bounce much higher than 1200-1220ish in the next B/4 wave. That seems more plausible if SPX visits 1000.

Analysis: October historically provides good bottoms and I think we'll get another one but at what level? I think a lot of people/sites are focused on the 2004 SPX low near 1060 and a little above that. More shorting will be allowed in a few days and more fund liquidation is likely until the bailout/Treasury/Fed can work their monetary magic prior to the election. So, I think there is a little time for a further drop, and any strong move below 1060 should reach 1000 +/- for final capitulation. I will not be surprised to see October close near 1100 with one weekly close at 1065ish, one daily close at 980-1020 and an intraday low a little below that. SPX 10% down, 10% up would be incredible for the next 3 weeks but it is October, VIX is near 50, we're in a once-a-century event and there will likely be more business failures and government interventions. Of course, none of this precludes a 30-40 point bounce early next week and I recognize the cluster of lines, Fibs and pivots at 1060-1100 but another price area lurks below. I suspect we'lll get there, but I will still trade my 15min indicators to benefit either way. Good luck.

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Pesche
Bild des Benutzers Pesche
Offline
Zuletzt online: 05.08.2020
Mitglied seit: 30.11.2006
Kommentare: 2'480
Spinnt Ihr ich sehe nur ein Tsunami

Habe den Treand von diesen Wellen angeschaut. Ich glaube Ihr habt alle einen sitzen.

Das was im Augenblick abgeht ist doch typisch das Verhalten von einem Tsunami.

1. Die Welle (das Wasser) geht zurück. Das erleben wir gerade.

2. Die Welle (das Wasser) bleibt auf tiefem Stand. Das erleben wir kurzum.

3. Die Welle (das Wasser) kommt als Flutwelle. Das erleben wir auch noch.

Also so sieht meine Welle aus ohne die grossen Abhandlungen im Tread welche kein Mensch begreiffen kann Lol

Geld stinkt, aber ich liebe den Geschmack

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

Momentan herrscht doch absolute Hochkonjunktur für Panikszenarien, ich glaube die meisten haben schon verkauft, ergo ist die Wahrscheinlichkeit für diese Szenarien enstprechend hoch.

Diese umfassenden Analysen verstehen sehr wohl versierte Waver, ist (nicht) nur irgendeine Spinnerei von Freaks, oder doch? Lol 8)

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

chuecheib
Bild des Benutzers chuecheib
Offline
Zuletzt online: 01.12.2011
Mitglied seit: 08.10.2007
Kommentare: 1'952
How to Wave

ich missbrauch mal deinen thread als ablage Wink

chuecheib wrote:

big picture:3500-6000 wave 1

6000-5400 wave 2 73.2 Fibo

wave 3 5400-8000 1.23 fibo extension von 1

wave 4 8000-7000 61.8 fibo

wave 5 7000-9600 = +- wave 1

upwaves over, now ABC down

A: 9500-5800 61er fibo

B: 5800- 8100 would be my guess = 61er fibo

C: 8100-4400 = A

after that new 8 wave cycle 5 up 3 down

This is my long term outlook, komisch dass es doch immer wieder mit der Mathematik funktioniert nicht Wink

edit: ach so sorry für die ungenauen Zahlen aber es geht mehr ums Gesamtbild, ob am Ende 100 Punkte mehr oder weniger ist doch eigentlich egal Wink

START! Time to play the Game !!!!!

Psytrance24
Bild des Benutzers Psytrance24
Offline
Zuletzt online: 25.09.2012
Mitglied seit: 07.12.2007
Kommentare: 11'067
How to Wave

nicht mal genaue Zahlen, weak Blum 3

das 61.8er ist genau 5884 auch 7280 erscheint mir als sehr wichtige Zahl, wäre ein wahrscheinliches Ziel für eine folgende B-Welle.

Dow in einem Dreieck, kann es nach oben verlassen werden? wäre ein Erstes Anzeichen das das Low gefunden wäre...

Ausserdem psycholog. gesehen haben wir das Low, wenn alle aufgegeben haben auf höhere Kurse zu setzen, momentan könnten wir soweit sein... oder halt noch ein weiterer Downleg...

Das Schicksal mischt die Karten und wir spielen.

A. Schopenhauer



Gegen Dummheit ist kein Kraut gewachsen.

Seiten