Ford Motor - ISIN-Nr: US3453708600

134 posts / 0 new
Letzter Beitrag
Sonnenkönig
Bild des Benutzers Sonnenkönig
Zuletzt online: 27.06.2008
Kommentare: 46

Ich überlege mir im Moment bzw. in den kommenden Wochen eine Position Ford (langfristig) zuzulegen. Der Titel ist sehr tief bewertet, der Turnaround sollte möglich sein und der Dollar ist historisch tief bewertet. Kennt sich jemand näher aus in Sachen Ford Motor?

Merci und Gruss!

yzf
Bild des Benutzers yzf
Zuletzt online: 17.07.2012
Kommentare: 3'632

ich mag diese Ford Kisten nicht, würde deshalb auch nicht in diese Firma investieren Lol

Geht mit Gott, aber geht!

Sonnenkönig
Bild des Benutzers Sonnenkönig
Zuletzt online: 27.06.2008
Kommentare: 46

Ich mag diese Kisten auch nicht doch offensichtlich hätte sich ein Investment in Ford (Kurs damals noch unter $5) doch gelohnt bis heute... Aber eben...

alpenland
Bild des Benutzers alpenland
Zuletzt online: 23.06.2017
Kommentare: 4'437
habe mal heute sofort

den KO call DB74BV DB C 06/08 gekauft (nur wenig Geld)

und auf Sicherheit geachtet.

die Preisfragê ist nun, handelt es sich um den neuen Überflieger ??

was meint Ihr ?

Hebel 2,53 x

Abst. Strike 2,750 USD

Abst. Strike 31,42 %

Abst. Knock-Out 2,750 USD

Abst. Knock-Out 31,42 %

alpenland
Bild des Benutzers alpenland
Kommentare: 4'437
sehr grosser Umsatz

238,500,000 Shares! Biggrin

Huge more then just short squeeze real institutional buying going on as well as retail.

Ist jemand mit dabei ?

wie könnte es weiter gehen ?

Friederich
Bild des Benutzers Friederich
Zuletzt online: 05.03.2014
Kommentare: 1'446

Dr. Friederich Adolphus von Muralt

- "Besser en Ranze vom Frässe als es Buggeli vom Schaffe"

KarlderKühne.
Bild des Benutzers KarlderKühne.
Zuletzt online: 13.01.2011
Kommentare: 315

*push* Wink

bei Ford hätte man sogar Anfang 08!!! rein können und hätte jetzt mehr als 100%....

ist Ford wirklich so super? Ich habe bei meinem virtuellen Depot jedenfalls schon über 650% gmeacht, trotz dem Dollar Verlust... Leider das nur das virtuelle :roll: Biggrin

Ich finde einfach der Kurse gleicht hier wie einer Blase, Ford arbeitet momentan sicher nicht so schlecht, aber die haben wie schon gesagt viel höhere Kurse als im 07...

was denkt ihr darüber, jetzt einzusteigen fände ich sinnlos, doch das habe ich schon bei USD 4,5,6 gesagt 8)

MiamiBeachHarry
Bild des Benutzers MiamiBeachHarry
Zuletzt online: 23.03.2010
Kommentare: 28

ich bin auch dabei.. habe im 09 Aktien zu 2,50 gekauft.

Ford ist der einzige der Detroit-Three ( neben GM und Chrysler ) der keine Staatsgelder in Anspruch nahm.. und sie blieben sich treu, entgegen allen anderstlautenden Gerüchten, die Amis wollten keine fetten Autos mehr und solchen Kram.

Gerade der so als "Bösewicht und Sinnlose" ( laut Blick z.B. ) abgestemmpelte Ford Mustang ist eines der absoluten Zugpferde und vorallem verkörpert genau dieses Auto Ford.

Aber auch mit dem Hybrid-Fusion geht Ford in die richtige " grüne " Richtung..

Ford ist momentan wohl so ziemlich die innovativste Automarke neben Toyota.

Auch die Europa-Palette mit dem neuen Ka und Fiesta ist der absolute Renner..

Und wenn man etwas in die Ford-Zukunft schaut sieht es noch besser aus.. da kommt einiges interessantes auf uns zu..

Also ich bin total begeistert von Ford, als Fordfahrer und Fordaktionär.. Go Ford!! Biggrin

..was nützt der Tiger im Tank, wenn der Esel die Politik macht..?

Emil
Bild des Benutzers Emil
Kommentare: 2'947

WinkLol Mit Gruss @Simona:

Das suchte ich gestern, sowas (ich habe es kurz bei Saks erwähnt).

Wenn man keine Aktien mehr kaufen will......aber trotzdem Geld zum ausgeben hat.......

mit Privatjet usw.

Ford-Titel gefragt - Analysten sehen Ergebniskraft

Kategorie: US-Markt News | Sektor Automobile - Auto-Zulieferer | Uhrzeit: 17:48

Lol New York (BoerseGo.de) - Zu einem Kursprung um zeitweise mehr als fünf Prozent kam es im Handel mit Aktien des US-Autoherstellers Ford Motor. Die Titel waren im Markt bei Kursen um die 12,50 US-Dollar sehr gefragt, nachdem Analysten von Barclay Capital den Wert von "equal" auf "overweigt" heraufstuften. Die Brokergesellschaft hatte dabei das Kursziel von 15 auf 16 US-Dollar heraufgesetzt. Analyst Brian Johnson meinte, die Ford-Titel hätten "zwingend aufwärts gerichtetes Potenzial". Er sagte, Zweifler an dem Wert der Aktien scheinen die Ertragskraft des Autoherstellers zu übersehen, welche durch eine überzeugende Produktlinie sogar in einem sich abschwächenden konjunkturellen Umfeld getrieben werde.

Emil

Simona
Bild des Benutzers Simona
Zuletzt online: 02.06.2017
Kommentare: 1'333

Hat sich offenbar bis nach Indien durchgesprochen. SmileWink

Wenn man einen neuen Wagen will auf's Frühjahr, sollte man jetzt bestellen.

http://www.bloomberg.com/news/2010-09-16/reliance-said-to-consider-inves...

http://www.ford.com/

Last: $ 12.44

Gruss, Lol

Simona

Simona
Info
Emil
Bild des Benutzers Emil

Wow, jetzt fahren die aber wirklich Ford.

Das wird mein Depot aber freuen. Endlich wieder etwas, das sich nach oben bewegt, megageil BiggrinWink

Emil

Simona
Info

Wir werden sehen, morgen gibt's hier Q3-Zahlen.

http://www.dailyfinance.com/story/ford/ford-may-see-record-third-quarter...

Gruss,

Simona

Emil
Bild des Benutzers Emil

Ich bin schon gespannt, wie sie morgen starten. Ich habe auch noch etwas Infos gefunden SmileWink

http://seekingalpha.com/article/232068-earnings-preview-ford?source=feed

Emil

Simona

Vermutlich down? Kam noch raus gestern, eine Minute vor Schluss. Blum 3 Aber nur dank eines Schreibfehlers bei Stop-Limit.

Manchmal sind Fehler nützlich. Ev. kann man traden? Man wird sehen.

26-10-2010 13:57 BEFORE THE BELL-Ford shares down after Q3 results

Name Letzter Veränderung

FORD MOTOR ORD 14.15 - (-)

NEW YORK, Oct 26 (Reuters) - Shares of Ford Motor Co fell 1.6 percent to $13.92 in premarket trading on Tuesday after the company reported its third-quarter results.

The stock had previously risen as much as 1 percent before the bell after the results.

For details, see

(Reporting by Ryan Vlastelica; Editing by Theodore d'Afflisio) Keywords: MARKETS STOCKS BEFORETHEBELL (ryan.vlastelica@thomsonreuters.com; Tel: +1 646-223-6014; Reuters Messaging: ryan.vlastelica@reuters.com@reuters.net)

COPYRIGHT

Copyright Thomson Reuters 2010. All rights reserved. The copying, republication or redistribution of Reuters News Content, including by framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Thomson Reuters.

Gruss,

Simona

Emil
Bild des Benutzers Emil

LolLol

Tschuldigung, ich lache niemanden aus.Ob es ein Fehler war, weiss nicht. Ich bin auf alles gefasst. Mir ist auch schon Mist passiert. Vielleicht ist es manchmal Glück.

26-10-2010 14:23 Ford fährt nächsten Milliardengewinn ein - Europa ist Sorgenkind

Name Letzter Veränderung

FORD MOTOR ORD 14.15 - (-)

DEARBORN (awp international) - Ford hat einen guten Lauf: Der US-Autobauer konnte auch im dritten Quartal einen Milliardengewinn einfahren. Dank der vollen Kassen zahlt das Unternehmen einen Teil seiner Schulden zurück und investiert kräftig in seine Fabriken. Einzig das Geschäft in Europa schwächelt. Die Europatochter mit Sitz in Köln bescherte der US-Mutter hohe Verluste.

Unterm Strich verdiente Ford vor allem dank der wieder gestiegenen Verkäufe in der Heimat aber 1,7 Milliarden Dollar und übertraf damit selbst die kühnsten Erwartungen der Börsianer. Die Aktie stieg vorbörslich. Im Vorjahreszeitraum, als die Wirtschaftskrise noch wütete, hatte der Konzern dank eines rigiden Sanierungskurses bereits ein knappe Milliarde Dollar übrig behalten.

Der Umsatz lag bei 29,0 Milliarden Dollar. Wegen des Verkaufs der schwedischen Tochter Volvo musste Ford hier einen Rückgang um 4 Prozent hinnehmen. Das war aber nur ein Schönheitsfehler, wie Konzernchef Alan Mulally deutlich machte. Er sprach von einem weiteren starken Quartal und erwartet auch im restlichen Jahr solide Gewinne. 2011 soll es dann noch besser laufen.

Die Ford-Welt wäre in Ordnung, gäbe es da nicht Europa: Der Umsatz sank hier von 7,3 Milliarden auf 6,2 Milliarden Dollar. Aus einem operativen Gewinn von 131 Millionen Dollar wurde ein Verlust von 196 Millionen Dollar. Der europäische Automarkt sei insgesamt zurückgegangen, begründete der Konzern das schwache Abschneiden, zu allem Überfluss habe Ford Marktanteile verloren und die Kosten seien unter anderem wegen des Anlaufens neuer Modelle gestiegen.

Ford ist der einzige der drei grossen US-Autobauer, der die schwere Branchenkrise aus eigener Kraft überlebt hat. Die heimischen Konkurrenten General Motors (GM) und Chrysler mussten im vergangenen Jahr Insolvenz anmelden, aus der sie nur mit massiver staatlicher Hilfe wieder herausfanden. Mittlerweile hat sich aber auch bei ihnen die Lage deutlich entspannt. GM wird voraussichtlich im November zurück an die Börse gehen./das/DP/tw

Emil

Emil
Bild des Benutzers Emil

@Simona und andere

Ich habe verkauft bei 14.43.

Wenn es mir gefällt und wenn es sich lohnt, komme ich dann wieder vorbei.

Emil

equity holder
Bild des Benutzers equity holder
Zuletzt online: 08.01.2013
Kommentare: 2'841

Ich hätte Ford weiterhin gehalten. Der Tag heute ist einbisschen schwach. Daher denke ich, dass es morgen weiter geht. 14.50 für morgen, wenn es dem Dow gut geht, sind locker drin.

Wer nach vorne schauen will, muss erst mal zurück schauen:

http://www.youtube.com/watch?v=wdzzYkAfpDU

Emil
Bild des Benutzers Emil

:? Da hattest du Recht damit, der Kurs ist inzwischen bei 15.81.

Ich bin am überlegen ob ich noch wieder kaufen soll.

Emil

Emil
Bild des Benutzers Emil

Biggrin

Ich hatte gekauft und der Kurs ist jetzt bei 16.40.

Ford, die tun was. Wink

Emil

Simona
Info

Smile 8) Bin auch da und habe noch was Nettes gefunden, Ford kommt von allen Seiten:

The US car manufacturer Ford is planning to export cars to 48 countries from Tamil Nadu. The company which started its export of its Figo, in July said that by the end of this year it will export 8,000 Figos to South Africa, the first export destination for the company from Chennai.

Speaking to reporters at the concluding event of Ford Figo Discover Smart Drive campaign celebration Mr Michael Boneham president and MD of Ford India said that the company has started exporting Figo to South Africa in July and between April and October 2010 the company exported 4,100 cars to South Africa and by December-end the figure will touch 8,000.”

Mr Boneham that the company has been exporting 1.41 petrol and diesel variants of the Made in India Figo to South Africa. He said that “Figo has been among the top five selling cars in South Africa now and we got an overwhelming response.”

Mr Nigel Wark executive director marketing, sales and service of Ford India added that from October 30, the company has started exporting Figo to Nepal, which will be second the international market, which will be catered by Maraimallai Nagar facility, on the outskirts of Chennai.

In addition to these two markets, the company is looking at 48 countries in 2011. These markets includes North Africa, Mexico, South America, Arab Emirates and West Asia.

Ford’s model Figo has crossed the 50,000 mark, registering a sale of 52,644 units since its launch in India. In October, Ford recorded its second highest domestic sales of 9,026 units, a 161% YoY increase compared to the same month in 2009. From January to October 2010, the company has sold 72,078 units compared to 25,386 units in 2009, an increase of 183%.

(Sourced from BS)

Emil
Bild des Benutzers Emil

Manchmal finde ich es gut, wenn man berücksichtigt, dass ein sehr provitables Unternehmen auch noch Arbeitsplätze schafft. :idea: Wink

Ist doch beruhigend, die verkaufen gut und können sich erst noch neue Arbeitnehmer leisten.

US-Autohersteller Ford schafft 500 neue Stellen in Saarlouis

Kategorie: US-Markt News | Uhrzeit: 11:57

Detroit (BoerseGo.de) - Der US-Fahrzeughersteller Ford Motor will in seinem deutschen Werk in Saarlouis 500 neue Arbeitsplätze schaffen. Die Stellen sollen zeitgleich mit dem Anlauf der Produktion für den neuen Ford Focus entstehen. Saarlouis ist der einzige Standort in Westeuropa, in dem der neue Ford Focus produziert wird.

Damit erhält der größte Teil der bisherigen Leiharbeiter am 15. November 2010 einen unbefristeten Ford-Arbeitsvertrag. Bei Ford hat das Monatsentgelt der Leiharbeitnehmer stets den geltenden IG Metall-Tarifverträgen entsprochen. Mit über 6.500 Beschäftigten bei Ford und weiteren rund 2.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern bei den Zulieferern ist das US-Unternehmen der größte Arbeitgeber des Saarlandes

Emil

Simona
Info

Kurz und bündig:

http://motorzeitung.de/news.php?newsid=78473

Gruss,

Simona

Simona
News für die Zukunft

Wen's interessiert:

17.11.2010 16:04

2011 Ford Taurus, Super Duty and Mustang GT Win kbb.com Best Resale Value Awards

LOS ANGELES, Nov. 17, 2010 /PRNewswire/ --

-- 2011 Ford Taurus, Super Duty and Mustang GT have earned Kelley Blue Book's kbb.com Best Resale Value Awards in the full-size car, full-size pickup and high-performance car categories, respectively -- Editors of kbb.com praised Taurus' combination of style, efficiency and value; Super Duty impressed with its two new engines and all-new six-speed transmission; and Mustang GT won kudos for its amazing overall value -- Kelley Blue Book's kbb.com Best Resale Value Awards recognize vehicles expected to maintain the greatest proportion of their original list price after five years of ownership

Three Ford vehicles have earned Kelley Blue Book's kbb.com 2011 Best Resale Value Awards, which recognize cars and trucks expected to maintain the greatest proportion of their original list price after five years of ownership.

The 2011 Ford Taurus, 2011 Ford Super Duty and 2011 Ford Mustang GT earned the Best Resale Value Awards in the full-size car, full-size pickup and high-performance car categories, respectively.

The awards are designed to help people make more informed car-buying decisions, said James Bell, executive market analyst for Kelley Blue Book's kbb.com.

"Consumers should take a good look at the projected resale value of a car when choosing their next new vehicle purchase," he said. "Taking the time to research and choose vehicle makes, models and options wisely now can help new car shoppers hold value down the road when they go to sell or trade in the vehicle."

2011 Ford Taurus earns Best Resale Value Award in full-size car category

This is the second consecutive win for the Taurus.

Bell says the vehicle truly impacted the standard full-size car market when it was introduced with a combination of style, efficiency and value.

"The Taurus delivers a great ride with a comfortable interior and is loaded with luxury and safety features such as adaptive cruise control, blind spot indicator and SYNC®," he said. "Auction transactions for the 2010 Taurus have supported the high residual value forecast we made for this vehicle last year, and all of this resulted in a repeat win for 2011."

Market share for the Ford Taurus and Taurus SHO has more than tripled since launch, and 90 percent of Taurus sales are with advanced technologies or higher-end series, said Pei-Wen Hsu, Taurus marketing manager.

"The quality of Taurus and Taurus SHO is surpassing the competition, including import brands and premium products," she said. "And Taurus' new safety features, such as Blind Spot Information System (BLIS®) with cross-traffic alert and MyKey(TM); its comfort features, such as multi-contour seats; and the latest driver connectivity technologies, such as SYNC and voice-activated navigation with SIRIUS Travel Link(TM) are attracting more affluent customers."

2011 Ford Super Duty earns Best Resale Value Award in full-size pickup category

This also is the second consecutive win for the Super Duty.

"The two new engines in the 2011 Super Duty - a 6.2-liter V8 gas and a 6.7-liter scorpion diesel - provide extra value," said Bell. "We also are impressed with the all-new six-speed transmission as a replacement for the older five-speed. Add to this potent mix the fact that Ford truck buyers are very loyal to this brand, and you have a perfect recipe for strong resale value."

Cost of ownership is critical to truck customers, said Mike Murphy, Super Duty consumer marketing manager.

"Resale value is certainly a key component of cost of ownership," he said. "Many of our customers use their truck for work and in some cases purchase multiple trucks for their fleet, and knowing that their truck or trucks will be worth more than our competitors if they decide to trade it in down the road is a huge advantage for Super Duty."

Murphy says Super Duty holds its value well because it presents a no-compromise solution for truck customers.

"The 2011 Super Duty has a new powertrain lineup engineered and built by Ford that delivers best-in-class power and fuel efficiency, and the most towing and payload capability in the segment," he said. "It also has a new exterior and interior mated with unique technologies - such as SYNC and an LCD productivity screen - that our customers value. And of course this truck embodies the Built Ford Tough DNA we have in every truck we make. Customers know the Super Duty is durable and will hold up to the pounding they dish out year after year."

2011 Ford Mustang GT earns Best Resale Value Award in high-performance car category

The 2011 Mustang GT delivers "amazing overall value," said Bell.

"Ford has done a great job of recapturing the public's interest and 'romance' for the Mustang since the arrival of the Camaro and Challenger," he said. "The 412 horsepower from the new 5.0, a price near $30,000, and with styling evocative of the original Mustang contribute to its high residual value. Equally strong and impactful to residual value is the new V6 option with 305 horsepower that offers 31 mpg on the highway at a price around $23,000. Both of these vehicles represent many potential buyers' vision of the classic pony car - great power and great looks at a great price."

Resale value is important to sports car customers who tend to make Mustang part of their family, said Mustang Consumer Marketing Manager Jim Owens.

"Customers understand that Mustang has an enduring presence," he said. "The new 5.0 GT and the 3.7-liter V6 enhance the pony car's 45-year heritage by offering high performance as well as outstanding fuel economy."

For more information about the 2011 Kelley Blue Book Best Resale Value Awards, please visit http://www.kbb.com/car-news/all-the-latest/2011-best-resale-value-awards.

About Ford Motor Company

Ford Motor Company , a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles across six continents. With about 163,000 employees and about 70 plants worldwide, the company's automotive brands include Ford, Lincoln and Mercury, production of which has been announced by the company to be ending in the fourth quarter of 2010. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford's products, please visit http://www.ford.com/.

About Kelley Blue Book (http://www.kbb.com/)

Since 1926, Kelley Blue Book, The Trusted Resource®, has provided vehicle buyers and sellers with the new- and used-vehicle information they need to accomplish their goals with confidence. The company's top-rated website, http://www.kbb.com/?scid=3099, provides the most up-to-date pricing and values, including the Fair Purchase Price, which reports what buyers are paying for new cars. The company also reports vehicle pricing and values via products and services, including software products and the famous Blue Book® Official Guide. According to the C.A. Walker Research Solutions, Inc. - 2009 Spring Automotive Website Usefulness Study, kbb.com is the most useful automotive information website among new- and used-vehicle shoppers, and half of online vehicle shoppers visit kbb.com. Kelley Blue Book's kbb.com also is a W3 Silver Award winner, sanctioned by the International Academy of Visual Arts. Kbb.com is a leading provider of new car prices, used car values, car reviews, new cars for sale, used cars for sale, and car dealer locations.

Ford Motor Company

CONTACT: Marisa Bradley, +1-313-845-3971, mbradl31@ford.com, Said Deep,

+1-313-594-0942, sdeep@ford.com

Web Site: http://www.ford.com/

© 2010 PR Newswire

Emil
Bild des Benutzers Emil

Die Ford dürften aber wieder einen Zahn zulegen, die haben über die letzten drei Tage gelitten und einen Kursverlust von ca. $ 1.50 - erleiden müssen. Wink

Sie waren doch so toll im Schuss. Ich möchte schon wieder zulegen.

Blum 3 Schliesslich läuft bei denen was, ohne 'Spendenbeiträge' wie anderswo.

Emil

Simona

Keine Aufregung, die kommen schon. Sind ja im zurzeit grössten Automarkt, China, sehr stark

am Wachsen.

Blum 3 China fährt nicht mehr nur Velo. Wink

Ford to increase 66 distributors in China

Nov. 26, 2010 (China Knowledge) - U.S. automaker Ford Motor Co announced yesterday that it plans to add 66 distributors in China by the end of this year to expand its sales network by 25%, sources reported.

Reportedly, the new distributors will mostly be located in second- and third-tier cities in West and North China, making the store number of the company and its partner Chongqing Changan Automobile Co Ltd<000625><200625> in China increase by 100 to 340 in total.

Chongqing Changan and Ford established their second plant in Chongqing for US$490 million this year. The plant is expected to start operation in 2012, with production capacity of 150,000 units. They also invested US$590 million in an engine plant which will be put into operation in 2013.

In the first ten months of this year, the company sold 245,000 cars in China, up 30% year on year. It expects to see a 32% year-on-year increase in sales volume to 302,000 units this year.

Copyright © "2010" www.chinaknowledge.com

Gruss,

Simona

Simona
Info

für Interessierte:

Ford sales up 24% in November

Pacific Business News

Date: Thursday, December 2, 2010, 9:06am HST .Related:

Retailing & Restaurants ...Ford Motor Co. saw November sales jump 24 percent compared to the same month last year to a total of 147,338 vehicles.

The Ford and Lincoln brands both saw sales increases — 27 percent and 19 percent, respectively —compared to last year, while Mercury saw a 12 percent decrease from its November 2009 sales, according to the company’s report.

There are six Ford dealerships in Hawaii, according to PBN research.

Gruss,

Simona

Emil
Bild des Benutzers Emil

Da ich ja auch noch Ford halte, interessiert mich manchmal schon, was die so machen. Wen es auch interessiert, kann sich hier etwas schlau machen. Der Link ist ganz speziell für Fordfahrer und wer das werden will geignet. :idea: Nätürlich auch für die Aktionäre.

http://www.thestreet.com/story/10937492/1/ford-chevy-can-make-small-cars...

Emil

Emil
Bild des Benutzers Emil

Da könnte es noch etwas ansteigen, es wäre Zeit finde ich. Die machen ja wenigstens etwas. :idea:

10-12-2010 08:04 DJ Corporate News: Corporate Watch

FORD

Auto Maker to Revamp

Kentucky Assembly Plant

Ford Motor Co. said it will spend $600 million to convert its Louisville, Ky., assembly plant to build its revamped Escape small sport-utility vehicle starting late next year, a move expected to prompt the hiring of hundreds of workers.

The factory is the third Ford truck plant that is being retooled to build small vehicles using the same architecture for the auto maker's cars and trucks around the world. The Louisville plant had been building the Ford Explorer SUV since 1989, but that production is moving to its Chicago plant.

When the Louisville plant restarts production in 2011, it will operate on two shifts with approximately 2,900 employees. That is up from the single shift that employs about 1,100 today.

The 1,800 additional jobs are expected to be filled by transferring employees from other facilities, re-activating workers on indefinite layoff at the time of launch, and hiring new workers.

Ford officials declined to provide an estimated breakdown, including the number of new employees.

-- Matthew Dolan

Emil

Simona
Info

13-12-2010 15:13 German Prosecutors Raid Offices, Private Homes Of Ford Staff

By Christoph Rauwald

Of DOW JONES NEWSWIRES

FRANKFURT -(Dow Jones)- Ford Motor Co.'s Give rose German unit said Monday it fully supports and is cooperating closely with authorities after public prosecutors in the city of Cologne raided offices and private homes of an unspeficied number of staff and suppliers as part of an investigation into alleged corruption.

Ford said in a statement that "personnel consequences have already been taken," adding that the company will seek compensation for possible damages from the suspects.

The company noted that Ford itself isn't subject of this investigation, but is taking the matter "very seriously".

Ford said it has enforced internal controls of certain deals with external supppliers, adding that details are to remain confidential.

Earlier Monday, prosecutors in Cologne said around 100 police officers raided sites linked to Ford's German unit related to a corruption probe.

Searches were carried out at Ford plants, at an unidentified company in the nearby city of Leverkusen and at about 30 other locations, including private homes.

One person has been arrested, according to public prosecutor Christina Pohlen.

In a statement, the prosecutors' office said they had been working since September on the investigation. According to the statement, Ford staff are suspected of regularly receiving "material advantages" from companies that work with the automaker or which sought contracts with it.

In exchange, the Ford workers allegedly favored benefactors when contracts were being decided upon or established false bills in their favour.

-By Christoph Rauwald, Dow Jones Newswires; +49 69 29 725 512; christoph.rauwald@dowjones.com

(AFP contributed to this article)

Click here to go to Dow Jones NewsPlus, a web front page of today's most important business and market news, analysis and commentary: http://www.djnewsplus.com/access/al?rnd=wq9Gt7V4VL0%2BVxnnum8Zjw%3D%3D. You can use this link on the day this article is published and the following day.

(END) Dow Jones Newswires

December 13, 2010 09:13 ET (14:13 GMT)

Copyright (c) 2010 Dow Jones & Company, Inc.

Gehe mal raus.

Gruss,

Simona

Emil
Bild des Benutzers Emil

:shock: Danke, ich bin auch weg :!:

Emil

Seiten