SAM Smart Energy Fund (Valor: 2697290)

6 Kommentare / 0 neu
11.12.2009 21:40
Bild des Benutzers Peter Bateman
Kommentare: 333

Guten Abend

Habe mir heute einige Anteile von diesem Fond gekauft:

SAM Smart Energy (Julius Bär)

Valor: 2697290

Der SAM Smart Energy ist ein Sektorfonds mit Fokus

auf alternativen Energien.

SAM teilt das Anlageuniversum in vier verschiedene Untergruppen auf:

Erneuerbare Energien, dezentrale Energiesysteme,

Erdgas und nachfrageseitige Effizienz.

Damit konzentriert sich der Fonds auf die Branchen Hardware, Industriematerialien und Versorger. Zum Hardware-Sektor zählen auch Firmen, die für die

Photovoltaik-Industrie Solarzellen und Solarmodule herstellen.

Der Fokus liegt derzeit auf Solaraktien und Leuchtdiodenherstellern.

Hier alle Details in PDF zusammengestellt.

Was denkt Ihr darüber? Ich spekuliere auf eine super Rendite innerhalt den nächsten Jahren..

AnhangGröße
PDF icon sam_energy_fund_101.pdf449.31 KB
Aufklappen
Wer viel Geld hat, kann spekulieren;

wer wenig Geld hat, darf nicht spekulieren;

wer kein Geld hat, muß spekulieren.
06.01.2010 22:34
Bild des Benutzers siddhi
Kommentare: 1961

Ein paar Alternativen im Alternativen Bussines Smile

ETF's

1. PowerShares WilderHill Clean Energy Portfolio (PBW) Listed in March 2005, PBW was the first alternative energy ETF and tracks the WilderHill Clean Energy Index. The fund holds 40 U.S.-listed companies that produce green or renewable energy and related technologies. It's focused on small-caps (69% weighting) and is dominated by Information Technology companies (41% of holdings). The ETF charges a 0.60% annual fee that will weigh on gains. The relatively volatile PWB has returned 22.5% gain since its inception, but dropped just over 6% in the past year. See PBW's full holdings.

2. PowerShares WilderHill Progressive Energy Portfolio (PUW) differs from PBW by focusing on companies providing “transitional energy bridge technologies” -- that is, technologies that improve the use of existing fossil fuels, rather than entire new approaches. PUW also has heavy small-cap exposure (49%) but offers relatively diversified sector exposure: the largest single sector, Industrials, constitutes just 28% of the fund. Since inception in October 2006, PUW has returned a strong 18.7%; it also charges a steep 0.60% yearly fee. Here's a useful discussion of PUW's full holdings.

3. PowerShares Cleantech Portfolio (PZD) tracks the Cleantech Index™, which aims to capture the potential for companies that 'produce any knowledge-based product or service that improves operation, performance, productivity or efficiency, while reducing costs, inputs, energy consumption, waste or pollution.' PZD is heavily weighted toward Industrials (59%), with 63% of its holdings in small-caps; like the other PowerShares ETFs, it has a 0.6% expense ratio. See PZD's full holdings.

4. Claymore/LGA Green ETF (GRN), launched in December 2006, follows the Light Green Eco*Index™, which is comprised of about 200 stocks that are in some way active in alternative energy. Yet a quick look at GRN's holdings reveals the world of difference between this and the PowerShares ETFs. Top holdings of GRN read more like the S&P 500: Mobil, Citigroup and General Electric - mega-cap corporations that allocate a certain (no doubt, growing) portion of their investment or R&D in green technologies, but are hardly 'pure plays' on the alternative energy theme. GRN has a 0.6% yearly fee.

5. Van Eck Global Alternative Energy ETF (GEX), launched on May 9, 2007, tracks the Ardour Global Index (Extra Liquid), which is composed of stocks in 30 publicly traded companies that obtain at least half of their revenue from alternative energy activity. GEX is unique among its peers in two key ways: emphasizing large-cap exposure (31% of the fund's holdings; small-caps are only 26.9%), and international reach (European companies constitute 47.1% of the fund, China/Japan 11.1% and U.S. 41.8%). GEX charges 0.65% annually.

6. First Trust NASDAQ Clean Edge ETF (QCLN), launched in February 2007, follows the NASDAQ Clean Edge U.S. Liquid Series Index, which captures five subsectors of the alternative energy industry: renewable power generation, renewable fuels, energy storage and conversion, energy intelligence, and advanced energy-related materials. The 44 stocks in this basket are almost entirely small-caps. QCLN charges a 0.68% annual fee

06.01.2010 17:48

super dieses jahr schon wieder +10%

alternative energien werden sich durchsetzen und dann sehen wir hier performance im 3-stelligen bereich innerhalt 2-5 jahren

16.12.2009 12:25

hast du dir den Anstieg im letzten Jahr angeschaut?ca. + 70%

ich bin überzeigt das die alternativen energien in den nächsten jahren rasant an wert zulegen werden.

für mich ein klarer KAUF

15.12.2009 22:35
Bild des Benutzers Dr.Zock
Kommentare: 5617

@ Peter Bateman

Ich habe mir auch schon ähnliches überlegt. Was mich an Fonds grundsätzlich stört ist dass diese in aller Regel schlecht performen. Direktinvestments ( mit natürlich höherem Risiko ) sind mir lieber. Und ausgerechnet jetzt in einen Energiefond zu investieren wo die halbe Welt nach steigender Energienachfrage auf allen Ebenen schreit, scheint mir etwas zu defensiv. Nicht umsonst legen Banken solche Fonds auf. Die haben sich dabei auch was überlegt. Wer an solchen Fonds noch vor Dir verdient ist in jedem Falle die Bank. Bei Direktinvestments ist das schon etwas anders.

Trotzdem viel Glück, ich glaube das kommt in bescheidenem Masse sicher gut.

Gruss

Dr.Zock

Es ist leichter, einer Begierde ganz zu entsagen, als in ihr maßzuhalten. ( Friedrich Nietzsche )

15.12.2009 22:26

intressiert niemanden? was denkt ihr? jemand investiert.. 3% plus innert 2 tagen nicht schlecht...

hat natürlich bei einem fonds keine bedeutung..den sollte man jahre liegen lassen..